کاربردهای کلیدی فتوشاپ

156
36

آشنایی با فتوشاپ و امکانات بی نظیر آن

فتوشاپ یا Photoshop  در لغت به معنای کارگاه عکس میباشد ، یک نرم افزار حرفه ای ویرایشگر تصاویر میباشد  که توسط شرکت Adobe System  ایجاد شده است . اصلی ترین کاربرد فتوشاپ، ویرایش تصاویر میباشد  که در عکاسی بسیار کاربرد دارد اما امروزه علاوه بر عکاسی، در بسیاری از مشاغل ورود پیدا کرده و تبدیل به یک صنعت شده است .

فرقی نمیکند که شما یک عکاس باشید، معمار، طراحی گرافیک و یا یک طراح سایت؛ در دنیای امروز هرکسی که با دنیای دیجیتال و کامپیوتر سر و کار دارد، بدون شک حداقل یکبار به فتوشاپ نیازمند شده میباشد .

فتوشاپ که به نظر هنرمندان گرافیک یک نرم افزار جادویی میباشد ، یکی از محبوب ترین نرم افزار های ویرایشگر تصاویر هست که در دامنه‌ی بسیار وسیعی از فعالیت های گرافیکی پرکاربرد است . کاربران به وسیله ی این نرم افزار، تصاویر مختلف را ویرایش کرده ، برش میزنند ، تغییر رنگ می‌دهند و بسیاری از کارهای متفاوت دیگر را می‌توانند انجام دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این نرم افزار نسبت به سایر برنامه‌های ویرایشگر این هست که فایل‌هایی با فرمت PSD فرمت خروجی فتوشاپ را می‌توانند در نرم افزارهایی نظیر استفاده ریتور، افترافکت، پریمیر و سایر محصولات شرکت  Adobe اجرا نمایند . با توجه به این ویژگی، از فتوشاپ گاها در زمینه‌های دیگر نظیر انیمیشن استفاده میشود.

آموزش فتوشاپ

بیشتر عکس‌هایی که در اینترنت و سایت‌های مختلف  و همچنین روی بنرهای کوچه و خیابان می‌بینید، همگی کار فتوشاپ هستند!

با فتوشاپ می‌توان از ساده‌ترین کارهای شخصی تا پیچیده‌ترین کارهای گرافیکی را طراحی کرد.

به کمک ابزارها و پلاگین های این نرم‌افزار می‌توان کارهایی را ایجاد کرد که اصلاً واقعی نیستند ولی کاملاً طبیعی جلوه می‌کنند

طراحی اولیه‌ی قالب‌های وب‌سایت از دیگر فعالیت‌های مهمی میباشد  که می‌شود با نرم‌ افزار فتوشاپ انجام داد.

با ابزارهای مفید فتوشاپ می‌توان قالب سایت طراحی کرده  و سپس آن را تبدیل به کد نمود.

البته افزونه‌هایی هم وجود دارند که این کار را به‌ اصطلاح با چند کلیک ساده انجام می‌دهند

اما باید گفت تبدیل قالب فتوشاپ به کد، معمولاً به‌صورت دستی قابل انجام میباشد .

علاوه بر آن بنرهایی که برای تبلیغات کالا یا خدماتی خاص در سایت‌ها و وبلاگ‌ها نمایش داده می‌شوند، اکثراً  با فتوشاپ ساخته شده‌اند

حتی فتوشاپ قادر به تولید تصاویر متحرک نیز مباشد، البته این نرم‌افزار،  ویرایشی روی فیلم و فایل‌های صوتی و تصویری انجام نمی‌دهد.

اما اگر تصاویر متحرک Gif را دیده باشید، نمونه‌ای از عکس‌های متحرک تولیدشده با فتوشاپ هستند.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده که فتوشاپ یعنی چه ؟ باید در پاسخ به این سوال گفت فتوشاپ در لغت به معنی کارگاه عکس میباشد که برای ویرایش عکس به کار میرود.

به طور کلی تر میتوان گفت فتوشاپ برای کسانی که با گرافیک ثابت و متحرک کار دارند مناسب میباشد و می تواند ایفای نقش داشته باشد.

کاربرد فتوشاپ در گرافیک

گرافیک یا به طور کامل تر، طراحی گرافیک یکی از شاخه های هنرهای تجسمی میباشد .در این حرفه هنرمند به وسیله ی نقاشی، عکاسی یا روش های دیگر چاپ، تصاویری را خلق کرده و به روی سطوح مختلف اثر هنری اش را به نمایش میگذارد.

یکی از مهمترین کاربردهای فتوشاپ در طراحی گرافیک دیجیتال می‌باشد که به وسیله ی آن هنرمند می‌تواند تصاویری خلاقانه را با ابزارهای بی شمار و حرفه ای فتوشاپ طراحی کند و در زمینه‌های مختلف مانند طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی، طراحی بسته بندی محصولات، ایجاد تایپوگرافی، طراحی جلد کتاب و.. به نمایش گذارد. هرمندان گرافیک می‌توانند با میباشد فاده از این نرم افزار نقاشی های دیجیتال را نیز به تصویر بکشند.

کاربرد فتوشاپ در معماری

شاید به نظر عجیب باشد ولی فتوشاپ در معماری نیز کاربرد دارد! از جمله کاربرد فتوشاپ در معماری می‌توان به میباشد فاده از آن در شیت بندی و پست پروداکشن اشاره کرد.

کاربرد فتوشاپ در عکاسی

عکاسی هنر گسترده ای میباشد  که در زمینه های مختلف مانند پرتره، طبیعت و غیره کاربرد دارد. اما چیزی که به زیبا شدن هر چه بیشتر تصاویر ثبت شده ی عکاسان کمک میکند، آموزش فتوشاپ میباشد . فتوشاپ در عکاسی پرتره کمک قابل توجهی به زیبایی تصویر می‌کند و ابزار های بینظیری در زمینه روتوش عکس و رفع ایرادات صورت سوژه دارد. فتوشاپ به عکاسان کمک می‌کند که کیفیت تصاویر را بالا ببرند و حتی عکس های قدیمی را ترمیم و بازسازی کنند.

کاربرد فتوشاپ در طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری وب سایت یکی از بخش های مهم و اساسی مراحل طراحی سایت می‌باشد که فتوشاپ در این زمینه نیز به کمک طراحان آمده. فتوشاپ با ابزار های پیشرفته خود در طراحی رابط کاربری Ui   به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند بخش های مختلف وب‌سایت خود را به شیوه ای زیبا، حرفه ای و کاربر پسند خلق کنند.

کاربرد فتوشاپ در طراحی تبلیغات

امروزه تبلیغات جایگاه بسیار مهمی در کسب و کارها دارد و هر صاحب کسب و کاری برای پیشرفت در کار خود مسلما حداقل یکبار به تبلیغات نیازمند میشود . طراحان به کمک فتوشاپ می‌توانند به راحتی پوسترها و بنر های تبلیغاتی را مطابق سلیقه ی مخاطب و در انواع سایز ها طراحی و عرضه کنند. فتوشاپ ابزاری بسیار مهم در صنعت برندینگ محسوب می‌شود و از آن در زمینه طراحی هویت بصری برند، کارت ویزیت و غیره استفاده می شود.

به فتوشاپ علاقه‌مند هستید باید بگوییم یادگیری فتوشاپ کار دشواری نیست، کافیست همین حالا شروع کنید؛ بسته به نیاز خود، فتوشاپ را در دو سطح آموزش  صفر تاصد فتوشاپ  آموزش ببینید، به راحتی وارد بازار کار شوید و به کسب درآمد بپردازید.

قطعا با یک آموزش حرفه ای و انجام پروژه های متعدد، شما میتوانید در مدت زمان کوتاهی به نرم افزار فتوشاپ و ابزار های متنوع آن مسلط شوید.

جهت خرید دوره ی جامع فتوشاپ به این لینک مراجعه نمایید.

برای این مقاله 36 نظر ثبت شده است

ydBAcVTitoNG

جمعه, 17 آذر,1402 :: 02:40

pHIYnLiGugftwFD

ydBAcVTitoNG

جمعه, 17 آذر,1402 :: 02:42

HzKFmBYJsn

ydBAcVTitoNG

جمعه, 17 آذر,1402 :: 02:42

TAwPsSzgWIRdUV

CbBsLQKny

جمعه, 24 آذر,1402 :: 12:07

cPSvLnfHATY

CbBsLQKny

جمعه, 24 آذر,1402 :: 12:09

BlmXwoJc

CbBsLQKny

جمعه, 24 آذر,1402 :: 12:10

EWlBhYvdJstQeZaT

qlnBRKSLwgXYz

پنجشنبه, 30 آذر,1402 :: 20:29

UzJhtZfOxov

qlnBRKSLwgXYz

پنجشنبه, 30 آذر,1402 :: 20:30

ESlCkuijmta

MbGUuAci

دوشنبه, 11 دی,1402 :: 06:00

pKmLaedWU

MbGUuAci

دوشنبه, 11 دی,1402 :: 06:01

ApoygdPUxIMN

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت